מערכות סינון אוויר לממד

תחומי פעילות
למידע נוסף ופגישת ייעוץ
הצטרפו אלינו במדיה

מהי מערכת סינון אוויר לממד ?

מערכות סינון אוויר נועדו להבטיח לנו אספקה סדירה וקבועה של זרימת אוויר נקי במרחב המוגן שלנו, ובכך לפטור את הנמצאים בחדר הממד מהצורך לחבוש מסכות אב"כ. כך, תתאפשר לכל השוהים בחדר האטום – כולל תינוקות, קשישים וגם בעלי חיים – נשימה טבעית ובטוחה.

בתאריך ה-18 במאי 2010 נקבע כי כל פרויקט בנייה מחויב להתקין מערכת סינון אוויר לממד על מנת לשפר את איכות האוויר, להעניק ביטחון לדיירי הבית ובין היתר גם לאפשר שהייה ארוכה יותר במרחב המוגן, ללא כל צורך במסיכות אב"כ. בכל מקרה, על פי ההנחיות צריך לשמור אותן לעת הצורך, במקרה של פינוי הדירה במצבי חירום.

MSG GROUP ישראל היא חברה לבטיחות ביולוגית אשר משתמשת בטכנולוגית ההידרוקסיל עבור הגנה קבועה בחללים סגורים. אנו בMSGROUP מציעים מערכות אוורור בגדלים שונים לכל הצרכים. מערכות האוורור שלנו עשויות מחומרים טבעיים בלבד, והן משמשות למגוון צרכים, ביניהם מניעת קורונה אך גם להגנה עליכם ועל בני משפחתכם בזמן מלחמה ביולוגית. מה שמייחד את המערכות שלנו זה שאנו מצליחים באופן טבעי לייצר חומר חיטוי טבעי ואפקטיבי אשר יכול לשמש גם כחיטוי תעשייתי, חיטוי מוסדות, חיטוי משרדים, חיטוי מפעלים נגד קורונה.

מדוע אנו זקוקים למסנן אוויר לממד?

נשאלת השאלה למה בעצם יש צורך במערכת סינון אוויר ואב"כ במקלט, כשמדובר בשטח אטום וכה סטרילי. התשובה היא בעצם בגוף השאלה. בגלל שהמקלט אטום- יש צורך בכניסה וזרימת אוויר ובתחלופה של הפחמן הדו חמצני שנפלט בעת הנשימה של כל אחד מהשוהים בחדר. מערכות סינון אוויר יוצרות סירקולציה בחדר, מחדשות את איכות האוויר ומאפשרות שהייה נוחה בחדר הממוגן.

בנוסף, מערכות סינון אוויר יוצרות זרימת אוויר נקי ומסונן בעת התקפה כימית, ביולוגית ו/או אטומית (מצב סינון אוויר). מערכות אוורור וסינון למוסדות ומפעלים וגם מערכות משפחתיות איכותיות מספקות אוויר צח גם בעת התקפה קונבנציונלית (מצב אוורור). חשוב להדגיש כי מערכות אוורור וסינון אוויר הן מערכות שונות בהחלט ממערכות מיזוג  אוויר – הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינת הייעוד שלהן.

מערכת סינון אוויר טובה יכולה לעשות את ההבדל בין שהייה בלתי נסבלת בממ"ד ובין שהייה נעימה ונוחה של בני הבית בעת משבר. המערכת יוצרת זרימת אוויר נקי שעבר סינון אל תוך המרחב המוגן ומפנה ומטהרת את האוויר המשומש באמצעות המנגנון הייחודי שלה. המערכת מאפשרת לכל השוהים בממ"ד נשימה רציפה וחופשית ללא טיפת דאגה.

מערכת סינון אוויר מאפשרת לכל הדיירים השוהים במרחב המוגן תנועה יותר קלה, משום שאין צורך במסיכות אב"כ. בנוסף לכך, מערכת סינון אוויר יוצרת סירקולציה בחדר ומחליפה את הפחמן הדו חמצני באוויר לכדי נשימה. כשאין מערכת סינון, השהייה בחדר המוגן מוגבלת לשלוש עד חמש שעות בלבד, לעומת שבועיים רצופים כשכן מותקנת מערכת סינון. המערכת מצויידת בגיבוי ידני ובהכנה למצבר במקרה של נפילת חשמל בבית.

הנחיות פיקוד העורף

כפי שהזכרנו, ההנחיות החדשות של פיקוד העורף ומכון התקנים מחייבות קבלני בניין להתקין במרחב המוגן מערכת סינון אוויר כתנאי לקבלת אשרת מגורים. זאת משום שתקנות הבטיחות עברו שינוי מהותי בשנים האחרונות והמיגון הנדרש עלה רמה. הדירות החדשות עוברות בדיקות יסודיות בממ"ד כדי לקבל את האישור הנ"ל, זאת לעומת הבתים הישנים שלמעשה צריכים לדאוג לעצמם ולערוך את הבדיקות הנדרשות ולרכוש בעצמם את המערכות שיבטיחו את בטחונם ובטחון משפחתם.

מה מערכת סינון אוויר עושה?

הפעולה של מערכת הסינון מייצרת מצבים של אוורור וסינון. במצב של אוורור המערכת למעשה מאפשרת לאנשים השוהים במרחב המוגן לנשום ללא צורך בערכות מגן. מצב זה מתאים בעיקר לעתות מלחמה קונבנציולנית, בעוד מצב הסינון מתאים למלחמה בלתי קונבנציולנית. במצב כמו זה, המערכת מסננת את האוויר בממ"ד ומספקת לאנשים השוהים בו אוויר צח לאורך זמן ממושך.

יתרונות וחסרונות מסנן אוויר לממד

מערכת סינון אוויר לממ"ד היא בעלת יתרונות רבים ודיי מעט חסרונות. מערכת סינון אוויר מאפשרת שהייה ממושכת בממ"ד לפרק זמן של עד כשבועיים, וזאת לעומת מסיכות אב"כ אשר מאפשרות שהיה של מספר שעות בלבד. בנוסף, המערכת יוצרת סירקולציה בחדר ומספקת זרימת אוויר נקי. החיסרון היחיד שניתן לחשוב עליו הוא העיצוב, אך גם לכך יש פתרונות אשר קיימות כבר בשוק. ישנן מערכות מעוצבות וידידותיות לסביבה, בהתאמה אישית לכל בית.

למה אתם מחכים?

כפי שכבר ציינו- בכל בית שנבנה ממאי 2010 אמורה להיות מערכת סינון אוויר תקנית העומדת בהנחיות של מכון התקנים. עם זאת, זה לא אומר שבתים שנבנו לפני החודש הנ"ל אינם נדרשים לעמוד בתקנים ויש צורך מחייב בהתקנת מערכת סינון אוויר לממ"ד בכל בית. המערכת תאפשר נשימה של אוויר נקי ללא חשש ויוצרת מצב של לחץ אוויר מעט גבוה יותר מהסביבה החיצונית תוך כדי שהיא מזרימה אוויר נקי ומסונן לתוך הממ"ד, גם אם ישנם רעלים מפוזרים בחוץ.

חשיבותן של מערכות סינון אוויר, הן בממד והן במקומות אחרים כגון מקומות העבודה שלנו, היא רבה ואינה מוערכת כפי שצריכה להיות. זאת משום שהן מבטיחות את הסדרתו של אוויר נקי במרחב המגורים והעבודה שלנו. מערכות סינון האוויר הללו אלו מתאימות למגוון רחב של עסקים שונים. לצורך העניין, ניתן להתקין את מערכות הסינון הללו במפעלים תעשייתיים שונים. במילים אחרות ובזכות קיומן של  מערכות הסינון, ניתן לסנן אוויר רווי בשמן, וכמו כן לסנן אוויר מעשן המגיע מעבודות ריתוך.  לעיתים קרובות אנו לוקחים אותו כמובן מאליו, אך האוויר שאנו נושמים משמעותי מאוד לתפקוד היום-יומי שלנו.

אז מה כדאי לעשות ולמי פונים?

הבעיה בחיידקים / וירוסים / נגיפים ויראליים היא שאנחנו לא יכולים לראות אותם. זוהי בעיה כי לא פעם אנחנו שוכחים שמדובר במפגע בטיחותי ובריאותי לכל דבר. במובן מסוים, טוב שנגיף הקורונה בא לחיינו. הוא הפך את כולנו למודעים יותר ומכירים באותם ווירוסים בלתי נראים אשר יכולים, מסתבר, להביא ללא מעט נזק.

אנו צריכים לזכור שהמוצר החשוב ביותר שקיים בידינו הוא האוויר לנשימה. בזכותו ובאמצעותו אנחנו מצליחים לבצע מגוון כה רחב של משימות ביום יום. עם זאת, במרוצת השנים, ניתן לראות כי האוויר שאנו נושמים מזדהם כל הזמן יותר ויותר. בהתאם לזאת, בין אם מדובר במקום עבודתכם או ממ"ד ביתכם- רצוי והכרחי להסתייע בפתרונות אוורור כמו מערכות סינון אוויר ולעשות זא מוקדם ככל הניתן.

למי פונים?

MSG GROUP ישראל היא חברה לבטיחות ביולוגית אשר משווקת טכנולוגית הידרוקסיל להגנה קבועה בחללים סגורים. טכנולוגיית ההידרוקסיל היא למעשה טכנולוגיה אשר מטרתה לנקות את האוויר מאיומם של אותם ווירוסים שקופים ומסתוריים. בין היתר, הטכנולוגיה שלנו יכולה להגן עליכם ועל משפחתכם שלכם גם נגד קורונה.

 בנוסף, פיתחנו מערכת ייחודית ויוצאת דופן אשר מצליחה להשמיד חומרים רעילים, חיידקים ווירוסים באוויר החלל הסגור ובנוסף מנטרל ריחות רעים ועובש. כל זאת באמצעות שיטה ייחודית וטבעית לחלוטין. אנו נשמח לעמוד לרשותכם ולהתאים לכם מערכות סינון אוויר לממ"ד ביתכם, ומומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי.

דילוג לתוכן